Header

Nu har jag börjat plocka fram några favoriter bland långklänningar. Bröllopet är i augusti, men jag får inte köpa den i sista sekund ifall att den inte passar, plus att jag sen efter att ha hittat "the one", måste hitta ett par passande skor. 😊 Än så länge har jag spanat in dessa 6 stycken, men kanske det kommer kanske upp några fler på listan. Ser ni någon röd tråd?? Japp...slits! Det är inget jag tänkt på medvetet, men alla dom klänningar som har fångat min uppmärksamhet har slits. I love it! 😍 Då ser man liksom feminin ut, men samtidigt inte för oskyldig och flickig, utan lite mer...sexig, spännande...lite attityd i det hela får det vara. This is my style! Jag tycker det kan vara jättefint med vanliga långklänningar också utan slits, och som är väldigt söta i sin design...men det är liksom inte jag. 😊

Vilken av dessa 6 tycker ni är snyggast och tror ni skulle passa mig bäst? Själv är jag mest intresserad av den lila och den blå längst ner. Dom känns nog mest som mig! 😍


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Gissa hur många timmar jag fick sova inatt. 😁 Typ...2.5-3 timmar, haha!! Det gick inte. Jag började kolla på en film, men jag somnade faktiskt efter cirka 20 minuter trots att jag precis innan knappt kände mig trött. Vet inte hur länge jag sov, men det kan inte ha varit många minuter innan jag vaknade till igen, och jag kände mig oroad över att jag inte skulle kunna somna om igen...så vad gör jag? Jag stänger av filmen och låter det bli kolsvart i rummet, för nu hade jag ju faktiskt katterna vid mig, och då är det inga skuggmonster som kan ta mig. 😉 Det gick dock inte att somna förrän efter ungefär 2 timmar, och efter någon halvtimma väcktes jag av att Ahmad kom hem från jobbet. Klockan var nu runt 01 på natten och jag börjar få lite halvt panik eftersom jag inte känner mig speciellt trött, och jag ska upp om ungefär 4,5 timmar! 😨 Lägger mig i alla fall och försöker igen, men utan att lyckas alls denna gång... tillslut bestämmer jag mig för att skita i att försöka, jag kollar på tv en stund med Ahmad tills vi båda lägger oss runt klockan 03. Tar lång tid att somna, och när jag väl lyckas så pendlar jag mellan sömn och vakenhet. Japp. Så det var sådär lagom kul när klockan ringde sen. 😂 Godmorgon!

Fast jag måste säga att för att ha fått så pass lite sömn tycker jag att jag både ser och känner mig ganska sharp. Tror vi kan kalla det för övertrötthet, och snart kommer det väl vända ganska snabbt. 😓 Får bli att dricka en massa kaffe idag...plus en Nocco! All energi jag kan få tack!


Likes

Comments

Nu är det snart night night för mig... imorgon väntar jobb. Som vanligt sätter jag igång en film som jag hoppas att jag kan somna till i god tid... 😄 Men först, lite kvällsfika! Inget spektakulärt eller avancerat...vaniljkvarg blandat med proteinpulver som har smak av saltad karamell, toppat med lite blåbär. Så gott!! 😍 Perfekt att blanda i ordning när man blir lite sötsugen. Det tog lite tid innan jag blev van vid den här smaken på proteinpulvret...till en början tyckte jag det smakade jätteskumt, men nu är jag nästan förälskad i den, haha! 😍 Beställde dock 2 nya smaker precis, för jag känner att jag måste smaka på alla...you know me... 😉... Dom smaker jag beställde nu var citronglass och jordgubbscheesecake! Sounds like a dream...

Night night! 💗


Likes

Comments

Så du vill börja träna? Eller kanske du redan kommit igång, men du känner redan nu att motivationen börjar slockna? Det är ytterst vanligt att man ger upp efter väldigt kort tid, av olika anledningar, men det behöver inte vara så! Här är några knep att ta till med för att behålla motivationen uppe!

1. Varför började du träna från början? Skriv upp det någonstans där du lätt kan påminnas om det. Kanske du vill komma i dom där jeansen, kanske du vill må bättre och bli piggare, eller kanske du vill kunna leka med barnen utan att bli alldeles utmattad efter bara 5 minuter. Vad det än är, skriv ner, påminn dig själv.

2. Hitta en träningskompis. Det kan vara en vän, en familjemedlem eller en arbetskollega. Kanske till och med din granne? Ni behöver inte ens träna tillsammans, för det är inte säkert man har tid att göra det tillsammans alla gånger, men peppa varandra åtminstone. Träffas regelbundet och prata med varandra om hur det går...vad har gått bra och vad har gått mindre bra? Att få prata ur sig om en dålig träningsvecka kan vara väldigt skönt, och din vän kan ju faktiskt ge bra pepp att fortsätta kämpa!

3. Hitta DIN träningsform. Det ska ju vara kul, eller hur? Varför kämpa med något vecka ut och vecka in om man tycker det är aptråkigt? Det finns så mycket att välja mellan. Våga testa lite nya grejer, även om dom verkar tråkiga till en början...du kan faktiskt råka snubbla över något som får hela dig att tjoa av glädje!

4. Variera! Kroppen vänjer sig ganska snabbt. Variera inte bara träningstypen, men även intensiteten. Har du tränat väldigt hårt i några veckor nu, så ta och släng in ett lite lugnare pass. En promenad kanske räcker för idag?

5. Förbered dig redan innan på att det kommer ta tid innan du märker tydliga resultat. Detta är framför allt om du har som mål att minska på fett och bygga muskler. Rom byggdes inte på en dag.

6. Respektera din kropp. Är du ny inom träning, visa din kropp att du respekterar det och börja varsamt. Det kan kännas såååå peppande att dundra på 110% när man väl bestämt sig, men du vinner verkligen inte på det i längden. Snarare kan du drabbas av skador ganska snabbt som gör att du inte kan träna alls på ett tag. Börja inte med att träna hårt 7 dagar i veckan. Ta det lugnt... unna dig vilodagar, då är det dessutom större chans att din motivation håller i sig.

7. Unna dig snygga träningskläder! JAPP!! För det är ju så att man blir lite mer motiverad med snygga träningskläder, antagligen eftersom det kan ge ett större självförtroende.

8. Kom ihåg den där känslan du känner efter ett pass...när du är svettig och utmattad, fast på ett så skönt sätt! Du känner att kroppen har arbetat, musklerna kanske känns lite möra och svaga men du känner dig så pigg och fri! Tänk på det nästa gång du sitter i soffan och funderar på att skippa träningen igen.

9. Anpassa träningen så det passar in i ditt liv. Du kanske har ett stressigt jobb och en familj att ta hand om, men det betyder inte att du inte kan ägna någon tid till dig själv. Ett intensivt pass hemma på 20 minuter borde du väl hinna med någon gång? Fundera lite...har du verkligen ingen tid alls? Om inte, då kanske det är dags att börja se över dina prioriteringar...din kropp och din hälsa borde ju faktiskt vara bland topplistan. Har du barn, så försök göra träningen till en lek där dom kan vara delaktiga, har du en liten bebis, fram med vagnen och gå en promenad med utfallssteg. Lek lite!

10. Kom ihåg att din kropp mår så mycket bättre av det här! Du har bara en kropp, ta hand om den. Och dessutom...om du kan springa, göra squats på gymmet eller spela basket...var glad för det!! Det är faktiskt inte alla som kan, men som önskar att dom kunde.


Likes

Comments

Jag vill att alla tar sig tiden åt att titta på videon här nedanför. Ouff, jag började gråta när jag såg den och jag gråter nu i skrivande stund... ALLA borde se den, för den är väldigt gripande men framför allt viktig. Vad är det vi människor egentligen har gjort? Jag har länge känt att jag hatar mänskligheten för vårt beteende...vi har fått så mycket vackert, vi har fått liv, och vi har bara spottat tillbaka. Vi är inte värda den här jorden.

Någon som VERKLIGEN skulle behöva se den här filmen är Donald Trump. Mest förmodligen skulle han bara rycka på axlarna och kalla det trams, men ändå. Det skrämmer mig att människor som HAN faktiskt får styra ett helt land. Hur kan vi tillåta det? Är det inte dags att alla länder slutar bråka med varandra, skakar hand och istället kämpar tillsammans för att laga det vi förstört? Sluta bråka om vilka länder som ska vara störst, rikast och mest maktfulla...vad är det värt om allt ändå är på väg att kollapsa?


Likes

Comments

Eftersom jag inte jobbar förrän imorgon känns det verkligen som söndag idag för mig. 😁 Riktig sunday-mood...lite gråmulet ute, lugnt och skönt...inga planer för dagen. Jag ska inte ens åka till gymmet och träna, hör och häpna. Hade tänkt att jag skulle ta en vilodag, men KANSKE det börjar krypa lite för mycket i kroppen senare, men då kör jag något lite lugnare cardiopass. Alltid bra att röra på sig, men ibland måste man ju ta det lite lugnare så kroppen hänger med.

Jag har inlett den här dagen på ett väldigt avslappnat sätt, en lugn stund i soffan med en bok. 😌 Jag brukar vilja starta min dag med musik i antingen lurarna eller högtalarna, men just idag kändes det mer lockande med lite tyst lugn och ro. Är detta en dag man kanske ska våga sig på yoga??? Jag brukar ju hata yoga i normala fall just för att det är så slooow...men det verkar ju vara en perfekt dag för det. 😲 Kanske jag älskar det just idag, och hatar det igen imorgon, haha!


Likes

Comments

Gissa vad som händer i Augusti? Vi ska på bröllop! 😍 Ingen mindre än Ahmads syster som ska gifta sig med sin kärlek. Det är ju nästan så jag själv börjar bli lite nervös, haha, ska bli så kul! Vi fick ett kuvert för några veckor sen med en superfin inbjudan... 😍 Verkligen något utöver det vanliga!
Detta innebär att det snart är dags att börja kolla efter någon fin klänning att ha på sig... temat är så klart aftonklänning och kavaj, och jag som normalt inte har det som smak och inte brukar trivas i den typen av kläder måste börja leta tidigt, så jag verkligen har chans att hitta något jag gillar. 😜 Tur att jag har några månader på mig! OCH några månader på mig att dessutom komma i bättre form! Inte för att jag är i kass form just nu, men man har alltid mål... 😊


Likes

Comments

Nätshopping!! 💗 Jag beställde precis en fin grovt stickad tröja i en härligt röd färg. Längtar tills den kommer!! 😍 Visst är den snygg? Lite sådär halvt oversize och lite längre där bak... I like! Lär bli riktigt skön att gå i när det blivit lite varmare, men inte sådär stekande sommarvarmt. Yay!


Likes

Comments

Precis som jag anade, träningspasset gick bra och den där sega känslan försvann så fort jag kom dit. Och dagens pass gick lite bättre än gårdagens faktiskt, för idag hade jag med mig mina träningshandskar, hörlurar och hårsnodd som jag glömde igår. 😂 Inte en massa blåsor i händerna, min egen peppande musiklista och inte en massa hår som hänger och slänger ivägen för ögonen. 😂

Och nu... en kaffe i eftermiddagssolen... 😍 Sprang förbi affären efter träningen, för kaffe kändes som ett MÅSTE idag! Även om jag faktiskt inte dricker det varje dag så är det nog något jag inte skulle kunna leva utan, för ibland slår det där extrema suget verkligen till, typ som idag. 😳 Då kan jag inte tänka på mycket annat...


Likes

Comments

Oj...motivationen för träning är INTE hög idag, men samtidigt kryper det i kroppen på mig och tanken av att bara sitta still känns inte bra. Det blir alltså gymmet för mig trots låg motivation. Jag vet ju hur skönt det faktiskt kommer vara när jag väl är igång, så det är bara att fortsätta pusha sig framåt, för även om det är viktigt att pausa ibland och vila så kan man inte göra det gång på gång. Ibland MÅSTE man verkligen tvinga sig själv. Turligt nog är det inte ofta som jag har såhär pass låg motivation, det brukar ju vara tvärtom! 😃 Just idag kanske jag blev extra påverkad av min omgivning....Ahmad har varit vaken och spelat hela natten som sagt, så han ligger och sover i soffan. Det liksom osar lugn och ro i hela lägenheten... 😌 Plus att jag blev grymt kaffesugen när jag vaknade imorse, men så klart skulle kaffet vara slut! Oh no... 😔

Laddar upp med mitt vanliga mellanmål. 😊 Snart pumpa rygg och biceps!


Likes

Comments